EMPLOYER BRANDING MASTERCLASS: DILEMMÁK, KÉRDÉSEK ÉS LEGJOBB GYAKORLATOK


Egy elkötelezett munkatárs ragaszkodik a vállalathoz, büszkén, szenvedéllyel viszi a hírét a világba. Minden vállalat álma, hogy sok ilyen alkalmazottal dolgozzon együtt! De csak az tud szenvedélyesen beszélni a munkahelyéről, aki érzelmileg kötődik hozzá. Vajon mitől alakul ki érzelmi kötődés a munkavállalóban? Hogyan lehet az értékeket kifelé közvetíteni? Milyen ígéreteket tegyünk leendő munkavállalóink felé? Hogyan vonzzuk be a számunkra legmegfelelőbb dolgozókat.

Az Employer Branding ma Magyarországon az egyik legforróbb téma, mely minden vállalatot, minden vezetőt és HR szakembert foglalkoztat. Bátran állíthatjuk, hogy a munkaerőhiány, a fluktuáció és a nem elkötelezett munkavállalók tevékenységéből fakadó hatékonyságvesztés, nagy terhet ró a vállalatokra.

Magyarországi nagy- és középvállalatok HR szakemberei, ügyvezetői cseréletek tapasztalatot a Develor Employer Branding MasterClass rendezvényén. A résztvevők megismerkedhettek a “munkavállalói persona”, a “munkavállalói értékajánlat” és a “munkatársi életút” fogalmával, illetve azzal a Develor által kidolgozott folyamattal, mellyel pontosan meg lehet határozni azokat az üzeneteket, melyeket közvetíteni akarunk magukról. A programot vezető Szabó Csaba vezérigazgató elmondása szerint, ezzel a módszertannal a vállalatok olyan jelölteket vonzanak be, akik beleillenek a vállalati kultúrába, azt mutatja és a cég magáról, amit reálisan teljesíteni tud, így a megtartásuk is sokkal egyszerűbb.

Mi szembe megyünk a dugóval!” volt az egyik üzenet, amit egy Budapest agglomerációjában lévő vállalat hirdet magáról. “Kutyabarát munkahely” révén, bárki közösen dolgozhat házi kedvencével, derült ki egy prosperáló IT cégről. Saját munkatársaikat interjúzzák meg élő bejelentkezésben arról, hogy miért jó a vállalatnál dolgozni, tudtuk meg egy másik résztvevőtől. Ehhez hasonló színes ötletek és tapasztalatok cseréltek gazdát az előző rendezvényen, ahol a multinacionális gyártóvállalattól, a magyar tulajdonú IT cégen át, az állami nagyvállalatokig szinte minden szektor képviseltette magát.