Miért érdemes a munkatársi elkötelezettséggel foglalkozni?

business-woman-standing-office-employees-meeting-happy-smiling successAz elkötelezettség meglepően sok üzleti mutatóra gyakorol kedvező hatást, melyet számos globális kutatás bizonyít. Kevesebb hiányzás, kisebb fluktuáció, nagyobb hatékonyság, több kreatív ötlet. A magasabb elkötelezettségi szinttel rendelkező vállalatok nyereségesebbek és sikeresebbek.

Az elkötelezett munkavállalók mindig hajlandóak többet dolgozni, extra energiát beletenni a munkába a jobb vállalati eredmény érdekében. Az elkötelezett munkatárs még hazafelé menet is megoldásokat keres a szervezeten belüli megoldandó feladatokra, de nem azért, mert így kell, hogy tegyen, hanem mert élvezi a munkáját. A barkácsáruház elkötelezett eladója örömét leli abban, hogy a vevő számára a legmegfelelőbb festéket és ecsetet ajánlja a fürdőszoba felújítására.

Az autószervizben az elkötelezett munkafelvevő hajlandó az autó minden részletét megvizsgálni pusztán azért, hogy azonnali megoldást tudjon kínálni minden ügyféligényre még akkor is, ha ezt a vevő vagy a vezetője egyébként nem várná el tőle.

idezetEzek alapján nem meglepő, hogy a felmérések is azt igazolják, hogy az elkötelezett vállalatoknál átlagosan

  • 12%-kal magasabb az ügyfél-elégedettség
  • 37%-kal alacsonyabb a fluktuáció
  • 18%-kal hatékonyabban működnek a folyamatok
  • 41%-al kevesebb a minőségi probléma
  • valamint 12%-kal magasabb a profittermelő képesség,

mint az alacsony elkötelezettségű versenytársaiknál.

(Gallup Employee Engagement Overview, 2010)