Változásmenedzsment

Date: 2013-07-04 Category: ,

„Panta rhei” – minden változik – ezt mindannyian tudjuk és érezzük is napról napra, nemcsak magánéletünkben, hanem a vállalatnál, az üzleti életben, valamint az egész piacon. Az újabb kihívásokra történő reagálás és a pozitív változások előidézése mára a legfontosabb eleme lett a sikeres szervezetek működésének. Ha nem alkalmazkodnak a változó körülményekhez és nem indulnak el új irányokba, nagy eséllyel kiszorulnak és elbuknak.

A VÁLTOZÓ HELYZETEK KEZELÉSE ÉS A JÖVŐBENI VÁLTOZÁSOK TERVEZÉSE A VEZETŐK MUNKÁJÁNAK KÖZPONTI RÉSZÉT KÉPEZIK. Szükségük van tehát egy olyan korszerű szemléletmódra és gyakorlatias eszközrendszerre, amelyet tudatosan képesek alkalmazni az üzleti siker érdekében, és amellyel a szervezet képes folyamatosan meghaladni ügyfelei elvárásait, és megtartani lépéselőnyét versenytársaival szemben.

A legtöbb változásmenedzsment elmélet és megközelítés kizárólag felsővezetői szinten foglalkozik a változás kezelésének módszereivel. Vagyis a szervezeti változások első számú döntéshozói, elindítói számára kínálnak megoldásokat, technikákat. Mi azonban azt tapasztaltuk, hogy A LEGTÖBB PROBLÉMÁVAL NEM A VÁLTOZÁSOK ELINDÍTÓI, HANEM AZOK A (JELLEMZŐEN KÖZÉP- ÉS ALSÓ SZINTŰ) VEZETŐK TALÁLKOZNAK, akik olyan helyzetben vezetik a saját szervezeti egységüket, amikor a változás már eldöntött tény, amelyet nekik már „csak” el kell fogadniuk és saját legjobb tudásuk szerint vezetniük, ahelyett, hogy csupán „elszenvednék” a változást, sodródva az eseményekkel.

A program végére a részt-vevők képesek lesznek megérteni és elfogadni a változások szükségességét, alkalmazni a program során elsajátított, korszerű változásmenedzsment technikákat. Képesek lesznek felmérni és hatékonyan kezelni beosztottaik és munkatársaik ellenállását.

Lehetséges követő kurzusok: