Kompetencia rendszer

Date: 2013-09-17 Category: ,

Lépjen kapcsolatba velünk!

Név (kötelező)

Email cím (kötelező)

Telefonszám (kötelező)

Tárgy

Üzenet

Kérjük, adja meg az ellenőrző kódot:

Milyen tudás, készség, jártasság, hozzáállás szükséges ahhoz, hogy egy munkakör betöltse az értékteremtő folyamatban meghatározott szerepét?

A KOMPETENCIA RENDSZER CÉLJA, hogy leírja azt a viselkedést, amelyet a vállalat elvár egy adott munkakört betöltő munkatárstól, napi tevékenységének vonatkozásában. A kompetencia rendszer összekapcsolódva más HR rendszerekkel válik hatékonnyá, mivel:

  • a munkaköri leírásokban megfogalmazott feladatok a hozzárendelt kompetenciák alkalmazása során valósulnak meg,
  • a tudatos fejlesztéshez elengedhetetlen, hogy ismerjük a teljesítményhez szükséges kompetenciákat, és a fejlesztést azokra a kompetenciákra helyezzük, amelyek alkalmazása elmarad az elvárt szinttől,
  • a munkakört betöltő munkatárs kiválasztása során a szükséges kompetenciák meglétét vizsgáljuk függetlenül az alkalmazott módszertől (AC, DC, tesztek, stb.),
  • a teljesítmény értékelés során üzleti mutatókat vizsgálunk, de a változtatásukhoz a viselkedést kell megváltoztatnunk, azaz a kompetencia alkalmazását kell elérnünk.

MEGBÍZÁSAINK SORÁN JELLEMZŐEN háromszintű kompetencia rendszert alakítunk ki, amely tartalmaz:

  • vállalati alap kompetenciákat (minden munkatársra egyaránt vonatkoznak),
  • vezetői kompetenciákat (minden vezetőre egyaránt vonatkoznak),
  • szakmai kompetenciákat (minden munkakör esetén egyedi).

A kompetencia rendszer kialakítását követően a következő anyagokat adjuk át megbízóinknak:

  • kompetencia mátrix (átfogó vállalati kompetencia térkép)
  • kompetencia szótár (definiált viselkedési minták, és kompetencia szintek)