Bezárás    

    DEVELOR Tanácsadó Zrt. 1074 Budapest, Rákóczi út 70-72. Cégjegyzékszám: 01-10-045069

    Mutasd az összes elérhetőséget!
    Lépj kapcsolatba velünk!    
    • Attitűdformálás
    • Vezetés és Menedzsment
    • Ügyfélszolgálat, Értékesítés és Tárgyalástechnika
    • Személyes hatékonyság és Kommunikáció
    • Csapatépítés és Együttműködés
    • Felmérés és Diagnosztika
    • HR tanácsadás és coaching
    • Szolgáltatások
    Személyes tréning

    Diversity & Inclusion

    Játék alapú tréning

    VUCA Mindset

    Személyes tréning

    Digital mindset

    Személyes tréning

    Munkabiztonsági attitűd

    Virtuális tréning

    Growth mindset

    Személyes tréning

    Vezetői Bátorság

    Szolgáltatásaink és megoldásaink között található

    • Megoldásaink közötti kereséshez gépelj be minimum 3 karaktert.
    Keress szolgáltatásaink között!

    Forrásaink közt található

    • Cikkeink közötti kereséshez gépelj be minimum 3 karaktert.
    Fedezd fel tartalmainkat!

    Néhány cégvezető és HR vezető nincs még meggyőződve arról, hogy egy hibrid modellben történő munka jó megoldás lehet. A következőkben bemutatjuk a hibrid munkával kapcsolatos tévhiteket, vélekedéseket.

    Kevesebb munka?
    Néhány csapat otthonról dolgozik, míg van, aki irodában végzi munkáját. Az irodai dolgozók – hamisan – azt feltételezhetik, hogy otthon dolgozó munkatársaik nem is dolgoznak – hisz nincs ott a főnökük, hogy ellenőrzése alá vonja őket.
    Valójában ez természetesen nem igaz. A kutatások azt mutatják, hogy a home office-ban dolgozók hosszabb ideig dolgoznak, mint az irodában dolgozók. A munka letételének nehézségével a munkanap gyakran meghosszabbodik a szokásos munkaidőn túlra.

    24/7 munka
    Valószínűleg mindenki, aki dolgozott már home office-ban, találkozott a problémával, miszerint “nem tudja letenni a munkát”. Nem egészséges, ha valaki 0-24-ben dolgozik, de természetesen, az otthoni munka során mindenkinek saját felelőssége, hogyan osztja be a saját idejét.

    A csapatok közötti személyes kapcsolatok hiánya
    Az irodában dolgozók úgy gondolhatnak távmunkából dolgozó csapattársaikra, mint introvertáltak, akik inkább elkerülik másokkal való érintkezést, vagy nem szeretnek csapatban dolgozni. Hasonlóképpen, sok ember távolról dolgozva úgy érzi, hogy nem fognak jó kapcsolatokat létesíteni az irodában lévő többi csapattaggal. A siker kulcsa lehet az irodai kollégákkal folytatott rendszeres videohívás vagy a közös “virtuális kávézás”.

    A munka és a magánélet egyensúlya
    Az irodában dolgozó munkatársak irigylik a távmunkában dolgozó munkatársakat, hisz “mennyivel könnyebb nekik fenntartani a munka-magánélet egyensúlyt”: napi vacsora főzés a család számára, takarítás, vasalás, mind belefér az idejükbe… Semmi sem állhat távolabb az igazságtól. Az otthoni munkavégzés során általában a szokásos munkaidőn túl dolgozunk, nem is beszélve arról, hogy elkerüljük a házimunkát célzó szünetet.

    A remote vezető rossz vezető
    Az egyik legnagyobb tévedés, hogy a távmunkában dolgozó vezető nem tudja kezelni munkatársait. A hatékony távoli vezetőknek állandó kapcsolatban kell állniuk a csapattagokkal. Rendszeres rutinok, például napi vagy legalább heti csapat online találkozók szükségesek. Ily módon a csapat tudni fogja, hogy elérhető felettese, lehet vele konzultálni, kérdéseikre feltétlen kapnak választ – még akkor is, ha vezetőjük fizikai valójában nincs jelen. 

    Szabadidős tevékenységek? 
    A távmunka első időszakában úgy gondoljuk, időt spórolunk az otthoni munkavégzéssel: nincs dugó, belefér egy reggeli kocogás munka előtt, egy jógaóra munka után. A távmunka során azonban a munka-magánélet egyensúlya könnyen felborulhat, a munkával töltött idő kitolódik, és nincs időnk a szabadidős tevékenységekre. Annak érdekében, hogy a pihenésre, a kikapcsolódásra is fordítsunk kellő figyelmet, készítsünk napi ütemtervet, tervezzük meg a napunkat előre.

    Megszakadt kommunikáció
    A távmunka nem feltétlenül rontja az irodával folytatott kommunikáció minőségét. A siker kulcsa a megfelelő kommunikációs eszközök és rutinok kiválasztása. Az egész csapat vagy az egyének gyakori, virtuális találkozói pozitív hatással vannak a kommunikáció minőségére és ezáltal a csapat hatékonyságára is. Fontos, hogy évente legalább egyszer találkozzunk egy csapattal az irodában!

    Számos népszerű hiedelem létezik a hibrid modellről, melyek tévesek. Van-e ilyen munkamodellek esély a sikerre poszt-pandémiás helyzetben? Hisszük, hogy igen! A siker kulcsa a helyes szabályok és előírások betartása!

    Neked mi a tapasztalatod? Neked hogyan válik be a hibrid vagy home office munkavégzés? Mi az, ami jól működik, és mi az, amin még dolgoznod kell?

    Kezeld jól a hibrid kihívásokat!

    Töltsd le a legújabb e-könyvünket, amely már kipróbált tippekkel rendelkezik a hibrid csapatban való működésről!