A képzés végső célja az, hogy elérje az attitűd megváltozását, és ezáltal a résztvevőket új készségek elsajátítására és új viselkedési rutinok kialakítására késztesse. Mint minden változást, számolnunk kell bizonyos nyilt vagy rejtett ellenállással és a készségesség különböző szintjeivel, amelyeket kezelnünk kell. Olyan tanulási környezet létrehozása, melyben könnyen és elkötelezetten lehet tanulni, az művészet.
Annak érdekében, hogy a trénerek rendelkezzenek a szükséges készségekkel, kidolgoztunk egy komplex képzési programot, amelyben résztvevőink megtanulják és alkalmazzák az eredményes technikákat az információk élvezetes és emlékezetes módon történő bemutatására. Megtanulják, hogyan kell kezelni a résztvevőket, megismertetjük velük a különféle tanulási stílusokat, valamint elsajátítják az inspiráló tanulókörnyezet kialakításának módszerét.

Ebben az átfogó fejlesztési folyamatban az egymásra épülő modulok az alábbi elemeket tartalmazzák:
I. TRÉNERI ALAPOK
Koncepcionális és gyakorlati megközelítéssel indítjuk a Develor Tréneri Akadémiát, amely olyan dolgokat fed le, mint a tréning jelentése, hogyan határozható meg a tréning minősége, milyen módon mérhető és hogyan járul hozzá a szervezet hatékonyságához. Meghatározzuk azt is, hogy melyek az tréner kompetenciái, szerepei és felelősségei.
II. KÉPZÉSI MÓDSZEREK
A kurzus során szisztematikusan feltárjuk azokat a módszereket, amelyek hatékonyabbá teszik a képzést, ideértve az elméleti modelleket is, mint például az interaktív prezentáció és facilitáció, valamint azok gyakorlati módszerei. Nagy hangsúlyt kap a programok megnyitása és zárása, valamint az alkalmazott elméleti modellek illesztése a különböző iparági sajátosságokhoz.
III. RÉSZTVEVŐK KEZELÉSE
A résztvevőket tapasztalataik és hozzállásuk alapján kategoriákba soroljuk, melynek segítségével a trénerek begyakorlhatják az eltérő résztvevői viselkedések megfelelő lereagálását. Elsajátítják és begyakorolják a tréneri fejlesztő visszajelzések szabályait és menetét.
A program végére a résztvevők képesek lesznek
- eredményes, jól felépített és üzenetközpontú előadásokat tartani a munkatársainak
- a résztvevők figyelmét és energiaszintjét fenntartani a programok során
- bevonni a közönséget, fenntartani az interakciót
- kezelni a csoportdinamikát és a kihívást jelentő résztvevőket
- élvezetessé tenni a tréninget és elérni a kívánt hatást, eredményeket
I. Tréneri alapok
- A tréner szerepe
- Kommunikációs készségek
- Alapvető képzési módszertan
II. Képzési módszertan
- A tréning felépítése
- Felkészülés
- A figyelem felkeltése és megtartása
- Hatásos kezdés
- A képzési modulok típusai és folyamata
- Feladatok kiadása
- Helyzetgyakorlatok levezetése
III. Résztvevők kezelése
- A résztvevők típusai
- Különböző típusú résztvevők kezelése
- Az elköteleződés és bevonódás elérése
- Csapatdinamika
- Tréneri visszajelzések