Motiváció 3.0 – a belső erő

2581-motivacio_30

Mi köti össze a motivációt, a vezetőképzést és a Beatles-t?

Ha létezne slágerlista a tréningek számára is, nem kellene sokat töprengeni a válaszon. A motivációval kapcsolatos tréningek – a négy gombafejűhöz hasonlóan – minden rekordot megdöntenének és kétséget kizáróan állandó helyet követelnének maguknak a lista élén.

Legújabb képzési programunk – Daniel H. Pink sikerkönyvére alapozva – a tartós siker és a mérhető fejlődés komoly esélyeit teremti meg. Az új igényeknek megfelelően nem elégszünk meg egy új lemezzel, hangszert szeretnénk adni, amelyet jó hallgatni, de játszani rajta még élvezetesebb.

Fejlesztési megoldásunk új paradigmát hoz a képzési piacon, amint a Beatles is új hangzásvilágot hozott a zenei életbe. Pink a könyv lapjain, a DEVELOR trénerei pedig a gyakorlatban bombázzák szét a motivációról eddig tanultakat. A zenei analógiát tovább folytatva, a külső motiváció lejárt lemez. Unalmas és poros – a tegnapé. A külső jutalmazás rendszere ugyanis a munkahelyen, az iskolában és otthon a családban is kizárólag csak rövidtávon, rutin feladatok végzése során lehet eredményes. Márpedig a XXI. századi egyre kevéssé az ismétlődő rutinfeladatokról szól! Ahogy Bruno Frey a Zürichi Egyetem közgazdász professzora fogalmaz: „Minden gazdasági tevékenységben nagy jelentőséggel bír a belső motiváció. Elképzelhetetlen, hogy az embereket kizárólag, vagy legalábbis nagyrészt külső ösztönzők motiválják.” A leginkább mechanikusnak tűnő munkakörökben is számítanak a vállalatok az egyszerű munkavállalók ötleteire, fejlesztési javaslataira. A tulajdonosi szemlélethez, az innovációhoz pedig nem elég a darabbér, másra van szükség. A kulcs az olyan munkahelyi környezet megteremtése, amely kreativitásra, önmegvalósításra, magunk kiteljesítésére ösztönöz. Ami olyan, mintha a kedvenc időtöltésünknek élnénk. Lehet hobbi a munka? Igen, ezt az állapotot kell elérni a belső erő mozgósítása érdekében. A XXI. század vezetőinek ez a legfontosabb kihívása.

Milyen eredményeket hozott már létre a belső motiváció?

Bár tudjuk, hogy a kellemes munkahelyi légkör önmagában is üzleti értéket jelent, a Motiváció 3.0 nem csak a munkatársak jó hangulatáról szól. Olyan alkotó erőt jelent, melyet egyetlen vezető sem hagyhat figyelmen kívül. A belső motivációnak köszönheti létét például a post-it vagy korunk legsikeresebb enciklopédiája a Wikipedia. Ez utóbbi, mely kizárólagosan önkéntesek munkájának eredménye, legyőzte a világ legnagyobb szoftveróriása által egyidőben indított enciklopédia fejlesztési projektet, melyet hivatásos enciklopédiaírók és szerkesztők készítettek munkaidőben. A belső motiváció talán eddigi leginkább kézzelfogható diadala a külső motiváció felett,

Mit ígér a Motiváció 3.0 tréning?

 A vezetőknek szóló tréning programunkon olyan érdekes kifejezésekkel ismerkedhetünk meg, mint a ROWE, a FedEx nap vagy az I típusú személyiség és segítséget nyújtunk a Motiváció 3.0 alapú munkahelyi kultúra kialakításában.

A program témái:

  • Inspiráció a vezetői munkában
  • A külső ösztönzők veszélyei
  • Az intrinzik motiváció összetevői
  • A ROWE megteremtése
  • Az intrinzik motiváció és a LEAN
  • Flow élmény a munkában
  • Vezetői eszközök a flow növelésére

 

A tréning a következő eredményeket ígéri:

  •  Több sikerélmény, nagyobb teljesítmény
  • A motivátorok tudatos alkalmazása
  • Motivált, önálló kollégák
  • Javuló üzleti teljesítmény
  • Jobb munkahelyi légkör, elégedettebb munkatársak

 

Amennyiben ez a programunk felkeltette érdeklődését, kérjük keresse munkatársainkat az info@develor.com címen.