Érzelmek húrjain

Az idei Országos Humán Egyesület (OHE) konferencia egyik visszatérő, több prezentáción áthúzódó témája az employee experience volt. Szűts Ildikó, elnök nyitó előadásában arról beszélt, hogy az employer branding nem lehet csupán egy kommunikációs gyakorlat, pozitív érzelmeket, élményt kell nyújtani a munkatársak számára, ez a HR egyik legaktuálisabb kihívása. A kompenzációról szóló blokkban hangzott el, hogy önmagában a bér és a kompenzáció tudnak pozitív érzelmeket generálni, ehhez külön stratégiára van szükség. Mikor osztják meg az alkalmazottak a Facebookon, hogy „Hurrá, megjöttek a kajajegyek?” A cafeteria is akkor jó, ha olyan elemek vannak benne, amelyek pozitív érzelmeket okoznak és élményhez juttatják a munkatársakat – mondta Fata László.

A DEVELOR az ügyfélélmény fejlesztésben bizonyított módszertanát használja az employee experience fejlesztésében. Az employee journey design biztosítja azt, hogy a legfontosabb igazságpillanatokban meghaladjuk a munkatársak elvárásait és pozitív érzelmeket, élményt okozzon a szervezet, a HR és a közvetlen vezetők a munkavállalóknak. Ez ma elengedhetetlen a munkatársak megtartása érdekében és a tehetségekért vívott egyre élesedő küzdelemben.

A konferencia networking eseményén marokkói zenész szolgáltatatta az aláfestő zenét, egy koboz-szerű húros hangszeren. A csodálatos afrikai zene, a virágzó park látványával kiegészítve lélekemelő volt. Úgy tűnik, hogy a HR-eseknek is meg kell tanulniuk élményt okozni a munkavállalóknak és egyre jobban kell játszaniuk az érzelmek húrjain.