Csapatkommunikáció home office munkavégzésben

Hogyan tartsunk fenn a csapatok közötti zökkenőmentes működést?

 

Biztosan te sem szeretnéd, hogy munkatársaid rosszul érezzék magukat az otthoni munkavégzés alatt. Csapatod most különösen fontos, hogy alapvető kommunikációs formákat és normákat határozzatok meg az információ megosztására. Hasonlóképp nagyon fontos kielégíteni az alapvető emberi igényt, a közösséghez tartozás igényét. Hogyan tudsz csapattársként segíteni ennek elérésében?

 

Az otthoni munkavégzés során nem csak a családoddal, hanem vezetőddel és munkatársaiddal is kompromisszumokat kell kötnöd. Az online meetingek gyakoribbak, mint a személyes megbeszélések az irodában – valójában azonban csak a feladatok elosztására és követésére szerveződnek ezek a találkozók.

A munkatársaiddal azonban sokkal kevesebb az egyéni kapcsolat, mint az irodában, ahol szinte bármikor feltehetted nekik kérdéseidet. A decentralizált információáramlás miatt akár ugyanazon a feladaton is dolgozhattok többen anélkül, hogy tudnátok róla.

 

Oszd meg rutinjaidat csapattársaiddal!

Miután meghatároztad a saját napirendedet, oszd meg azt munkatársaiddal is, érdeklődjetek egymás rutinjáról, hisz jó ha tudjátok, mikor elérhető a másik. Érdemes meghatározni azt a kommunikációs csatornát is, ahol sürgős esetben valószínűleg a leggyorsabban eléritek egymást (pl. telefon, SMS, Messenger, WhatsApp). Amikor erről megállapodtok, tartsátok szem előtt a hatékony munkavégzés szabályait is és a zavaró tényezők minimalizálását.

 

Kérj és adj információt!

A távmunkában dolgozók tájékoztatása gyakran decentralizált; a napi és heti meetingeken a vezető általában nem az egész csapattal osztja meg a feladatokat, hanem az érintett csapattaggal egy személyes megbeszélés keretében, a találkozók pedig a legritkább esetben szólnak a csapattagok közötti információk megosztásáról. Csakúgy, mintha az irodában lennél, csevegj: keresd kollégáid és kérdezz, hogy munkatársaid épp min dolgoznak! Az információmegosztás javításának egyik módja, ha te kezdeményezel – hívd fel egyenként munkatársaid, mondd el nekik, mit gondolsz, miről kellene tudniuk, min dolgozol, kérdezz tőlük. Kezdd a hívásod azzal, hogy: “Számomra nehéz másokhoz ily módon igazodni, szeretném kipróbálni, hogyan tudunk együtt hatékonyabban működni.  Mit gondolsz?” Így akár még a vonakodóbb munkatársaid  is megnyílhatnak irányodba.

 

Segítünk, hogy munkavállalóid otthon is hatékonyak legyenek.

Tudd meg, hogyan!

 

Összpontosíts az egyértelműségre!

Ha messze vagyunk egymástól, a kommunikációs csatornák szűkülnek, inkább írásban kommunikálunk. Ezért sajnos növekszik a félreértés kockázata, még a legjobb szándék mellett  is. E-mail váltások helyett ne habozz, hívd fel munkatársaid, és telefonon vagy videóhívásban beszéljétek meg a felmerülő kérdést, így kerüld el, hogy a probléma még nagyobbra nőjön. Hasznos szabály: ha a probléma már két e-mailt generált, harmadik lépésként hívd fel az érintettet!

 

Kávézzatok virtuálisan!

Szoktál kávézni az irodában munkatársaiddal, ahol megbeszélitek, mi volt az esti meccsen, vagy hogy mik a hétvégi tervek? Szerintünk  igen. 🙂 Hasznos lehet, ha ezeket a társasági eseményeket megtartjátok. Csináljátok online! Tedd a napi rutin részévé! Ha a szociális életed a munkán kívül tartod, hosszabb lesz a munkaidőd is. A hatékony munkavégzésről szóló cikkünket ide kattintva olvashatod el.

 

Segítünk, hogy munkavállalóid az otthoni munkavégzés alatt is hatékonyak és elkötelezettek legyenek!

Ebben segít a Home office-ban dolgozó munkatársak vezetése tréningünk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

 

Beszélgess az extrovertáltakkal és az introvertáltakkal egyaránt! 

Lehet, hogy a csapat bizonyos tagjai vonakodnak beszélgetések kezdeményezésétől: hívd fel, támogasd őket munkájukban, hogy érezzék, hogy ők is fontos részei a csapatnak!

A csapat extrovertáltjainál most sokkal nagyobb hangsúlyt kell helyezni a beszélgetésre és a szocializációra. Ne felejtsd el őket, gondolj most is a munkatársi elkötelezettségre.

 

Buli! 🙂

Te is megállsz péntekenként hazafelé menet, és elfogyasztasz egy-két italt a kollégákkal? Miért kellene felhagynod ezzel a szokással? Folytasd, szervezd meg online platformon! Fontos, hogy kieresszük a gőzt, kiszellőztessük a fejünket, hogy az összetartozás élménye akkor is megmaradjon, mikor a személyes találkozás nem lehetséges. 

 

Nem csak ezen múlik egy otthonról dolgozó csapat hatékonysága…

Bár mindannyian mindent megteszünk a hatékonyság érdekében, ez nem minden esetben magától értetődő. Sokan komoly nehézségeket tapasztalnak az otthonról történő munkavégzésre vonatkozó rengeteg szabály betartása során, nehezen élik meg a helyzetet. Az ördög a megvalósítás részleteiben rejlik – gondosan érdemes választani a szabályok közül, elkötelezettséget vállalni a megvalósítás mellett majd kis lépéseken keresztül javítani a home office munka hatékonyságát. Szívesen segítünk téged és kollégáidat ezen az úton, a Hatékony munkavégzés home office-ban című on-line tréningünk segítségével! További információt innen érhetsz el, vagy vedd fel velünk a kapcsolatot az alábbi űrlap segítségével! 

 

 

Kérd ajánlatunkat céged részére!