Bezárás    

    DEVELOR Tanácsadó Zrt. 1074 Budapest, Rákóczi út 70-72. Cégjegyzékszám: 01-10-045069

    Mutasd az összes elérhetőséget!
    Lépj kapcsolatba velünk!    
    • Attitűdformálás
    • Vezetés és Menedzsment
    • Ügyfélszolgálat, Értékesítés és Tárgyalástechnika
    • Személyes hatékonyság és Kommunikáció
    • Csapatépítés és Együttműködés
    • Felmérés és Diagnosztika
    • HR tanácsadás és coaching
    • Szolgáltatások
    Virtuális tréning

    Diversity & Inclusion

    Játék alapú tréning

    VUCA Mindset

    Virtuális tréning

    Digital mindset

    Virtuális tréning

    Munkabiztonsági attitűd

    Személyes tréning

    Growth mindset

    Személyes tréning

    Vezetői Bátorság

    Szolgáltatásaink és megoldásaink között található

    • Megoldásaink közötti kereséshez gépelj be minimum 3 karaktert.
    Keress szolgáltatásaink között!

    Forrásaink közt található

    • Cikkeink közötti kereséshez gépelj be minimum 3 karaktert.
    Fedezd fel tartalmainkat!

    Fontos megértenünk, mi a coaching jelentése, hiszen maga a coaching a vállalati kultúrában kulcsszerepet játszik azzal, hogy segít az egyéni hatékonyság fejlesztésében. De vajon mi mindenben segíthet még a coaching ezen túl? Pozitívan hathat például a teljesítmény növekedésére, a konfliktusok kezelésére és hozzájárul ahhoz is, hogy a munkatársak motiváltabbak és elkötelezettebbek legyenek. Épp ezért a coaching nem luxus egy szervezet életében!

    A coaching jelentése

    A coaching esetében egy olyan szakmai partnerségről beszélünk, aminek  során a résztvevő egy coach segítségével  új ismereteket szerez, elmélyíti már meglévő tudását, fejleszti kreatív megközelítéseit, javítja munkavégzését és teljesítményét. Ez pedig nemcsak szakmai sikerekhez vezet, de sokszor a  magánélet minőségének javulásához is.

    A coaching folyamata során minden egyes alkalommal az ügyfél határozza meg a beszélgetés irányát, amit a coach figyelmesen hallgat. Ezt követően pedig segít a coachee-nek a megoldás felé vezető úton.

    Miben nyújt segítséget a coaching?

    • Személyes fejlődés: A coaching segít az ügyfélnek felfedezni és kiaknázni saját képességeit, erősségeit és lehetőségeit. A résztvevő a folyamat során jobban megismerheti önmagát, és fejlődhet azokon a területeken, ahol szükséges.
    • Célok elérés: A vezetői coaching célja lehet az is, hogy a résztvevő elérje a meghatározott szakmai céljait. A coach a folyamat elején segít kidolgozni ezeket a célokat, és eszközöket mutat azok eléréséhez.
    • Önismeret: Lehetőséget nyújt az önismeret mélyítésére és a személyes fejlődés útján való haladásra.
    • Teljesítmény növelés: Az üzleti vagy szakmai coaching mindig a teljesítmény javítását célozza meg. A szakember segít azokon a területeken fejlődni, ahol szükség van, így támogatja a hatékonyabb munkavégzést.
    • Konfliktuskezelés: A coaching jól alkalmazható a konfliktuskezelés elsajátítására, az asszertív kommunikáció fejlesztésére, így pedig az emberi kapcsolatok javítására is.

    A coaching jelentése és annak megértése kiemelten fontos.

     

    Félreértések a coaching jelentése kapcsán

    Sokan hiszik, hogy egy tréning elvégzésével minden probléma megoldódhat. Pedig önmagában ez még nem elég, és ez különösen igaz a coachinggal kapcsolatban is. Hiszen egy jó coach akkor lesz sikeres a szakmájában, ha elsajátítja a tréningen hallottakat és beépíti a mindennapi rutinba.

    A coaching folyamata

    Mivel minden ügyfél igénye és helyzete különböző, ezért természetesen a coaching folyamata is eltérő lehet. A Develor coaching folyamatai minden esetben személyre szabottak, ezért nálunk szinte nem létezik két egyforma megoldás. Általánosságban azonban bemutatjuk a folyamat lényegét.

    Az első találkozás – összhang és célok

    Az első találkozás során a coach és az ügyfél megismerkednek egymással, és közös nevezőre jutnak a megoldandó probléma tekintetében. Ebben a fázisban kiderül, hogy van-e megfelelő szakmai összhang, és hogy a coach képes-e segíteni az ügyfélnek. Részletezik az alapelveket és a coaching folyamat lebonyolításának módját.

    Jelen helyzet feltárása

    Az elérni kívánt cél felé vezető út első lépésében azonosítani kell azokat a gátló tényezőket és negatív gondolati mintákat, amelyek megakadályozzák az ügyfelet abban, hogy elérje a kitűzött célt. Gyakran már az ilyen felismerések önmagukban csökkentik a félelmeket, és könnyebbé teszik az akadályokat. Emellett a coach is kínál módszereket és eszközöket ezen akadályok leküzdésére.

    A megoldási lehetőségek

    Összegyűjtjük az összes potenciális megoldási lehetőséget. Ebben a folyamatban olykor még a kezdetben lehetetlennek tűnő alternatívákat is érdemes figyelembe venni, mivel kreatív módosításokkal ezek is megvalósíthatóvá válhatnak.

    A megoldás kidolgozása

    A felvázolt alternatívák közül fontos kiválasztani azt, ami mellett az ügyfél teljes elköteleződéssel tud továbbhaladni.

    A megvalósítás

    Ebben a szakaszban kiemelkedően fontos a folyamatos nyomon követés, valamint az, hogy a coach mindig támogassa-motiválja az ügyfelet, és segítse őt a felmerülő nehézségek leküzdésében.

    Ha Te is szeretnéd fejleszteni saját képességeidet, akkor keress minket bizalommal!

    Kezeld jól a hibrid kihívásokat!

    Töltsd le a legújabb e-könyvünket, amely már kipróbált tippekkel rendelkezik a hibrid csapatban való működésről!