Bezárás
 Bezárás

DEVELOR Tanácsadó Zrt.

    Mutasd az összes elérhetőséget!
    Ismét indul a Strategic HR Skills!
    Magazine  

    Szolgáltatásaink és megoldásaink között található

    • Megoldásaink közötti kereséshez gépelj be minimum 3 karaktert.
    Keress szolgáltatásaink között!

    Forrásaink közt található

    • Cikkeink közötti kereséshez gépelj be minimum 3 karaktert.
    Fedezd fel tartalmainkat!
      Lépj kapcsolatba velünk!

    Kinek javasoljuk?

    • Projektcsapat (HR, kommunikáció, marketing, vezetők), topmenedzsment

    Hány résztvevőnek?

    8 - 12

    Mennyi ideig tart?

    6 - 12 hét

    Mit jelent az employer branding?

    Munkáltatói márkája minden egyes vállalatnak van – még akkor is, ha nem tudnak róla. Toborzási stratégiájuk, munkavállalókkal való bánásmódjuk, a dolgozókkal folytatott kommunikáció, és még egy sor lényeges faktor együttesen kialakít egy bizonyos arculatot. Ez alapján mind a potenciális munkavállalók, mind a jelenlegi dolgozók megítélik, milyen minőséget képvisel az adott vállalat, mint munkavállaló.

    Amikor egy vállalat elkezdi ezt a bizonyos arculatot építeni, onnantól beszélhetünk employer branding folyamatról. Ehhez szükség van arra, hogy meghatározzuk ezt a bizonyos márkát, majd tudatosan fejlesszük azt. Mindez sok tervezést és munkát vesz igénybe, de mindez megtérül – hiszen egy jól meghatározott és hatékonyan fenntartott munkáltatói márka számos előnnyel jár.

    employer branding eszközök

    Ezért fontos a munkáltatói márkaépítés

    Hogy miért is van akkora jelentősége az employer brandingnek? A képlet egyszerű: ha nyerni akarunk a versenypiacon, először a munkaerőpiacon kell nyernünk. Ehhez a győzelemhez pedig olyan munkáltatói arculat kell, amely amellett, hogy vonzza a tehetségeket, a meglévő munkatársakat is segít elkötelezni és megtartani.

    Általános nézet, hogy a munkáltatók között folyamatos harc folyik a tehetségekért. John Bershin, a világ egyik vezető HR szakértője szerint azonban ennek a harcnak vége: a tehetségek nyertek! Ez pedig nem jelent mást, mint hogy a munkáltatóknak jobban oda kell figyelniük magasan teljesítő munkavállalóik igényeire – nemcsak akkor, amikor igyekeznek számukra vonzóvá tenni a céget, hanem akkor is, amikor már évek óta kiválóan teljesítenek, és nem szívesen engednénk át őket a konkurenciának. Ahhoz ugyanis, hogy egy értékes munkavállaló szívesen maradjon a szervezet része, számos feltételre – többek között átgondolt tehetségmenedzsmentre és asszertív vállalati kommunikációra – van szükség.

    munkáltatói márka

    Az employer branding több, mint egy menő iroda

    A világhírű tech-cégek 21. századi irodai környezetét elnézve sokan azt gondolják: a sikeres munkáltatói márkaépítéshez nem kell más, mint trendi irodabútorok, egy csocsóasztal, egy videojáték konzol, és egy nagy szekrény, folyamatosan tele nassolni valóval. Tény, hogy az előbb felsoroltak barátságosabbá teszik a munkakörnyezetet. Ám mit sem érnek, ha nincs mögöttük támogató légkör, határozott vállalati értékrend, példamutató vezetői viselkedés, és hatékony, asszertív belső kommunikáció.

    Employer branding a Develor szakembereitől: így dolgozunk mi

    A Develor megközelítésében az employer branding középpontja nem más, mint az úgynevezett munkáltatói értékígéret, azaz EVP (employer value proposition). Ez a kifejezés foglalja össze azokat a gondolattársításokat és ajánlatokat, amelyet egy vállalat a munkavállalói számára nyújt. A sikeres munkáltatói márkaépítés kulcsa, hogy több EVP-t alakítsunk ki. Ezek alapvetéseikben megegyeznek, de mindegyik külön-külön igazodik a vállalat számára legfontosabb munkakörökhöz. Mindezek alapján employer branding szolgáltatásunk a következő lépésekre épül:

    · Az ügyfél projektcsapatával együtt kiválasztjuk a legfontosabb tömeges munkaköröket, amelyek kihívásokat hordoznak magukban, és amelyekre koncentrálni érdemes.

    · Ha ezeket meghatároztuk, minden egyes ilyen pozícióra munkatársi profilt (employee persona) alakítunk ki. Ez a profil tartalmazza az ideális jelölt részletes leírását (demográfia, készségek, gondolkodásmód, személyes célok és elvárások motivációk és frusztrációk). Az egyes EVP-k azaz munkavállalói értékígéretek teljes mértékben ezekhez a profilokhoz igazodnak.

    · Végül kialakítjuk az ernyőmárkát, amely mindezeket összefogja: a vállalati szintű munkáltatói értékígéretet (EVP-t). Ha nemzetközi szervezetről van szó, a folyamat végén globális márka létrehozása a cél.

    Hosszú távra tervezünk ügyfeleink számára

    Jelentős vezetői gyakorlattal rendelkező csapatunk az employer branding kialakítása során szoros együttműködésben dolgozik a HR csapattal, a kommunikációval és a marketinggel. Emellett a felsővezetést is aktívan bevonjuk, hiszen rajtuk áll a projektcsapat által létrehozott márkaelemek mindennapi és hosszú távú megvalósítása.

    Ismerd meg employer branding programjainkat közelebbről

    Beszéljük meg, hogy mi az ideális megoldás számodra! Add meg adataidat és hamarosan megkeresünk!

      Kapcsolódó megoldások